Dagens tänkare..

Läste just ett blogginlägg om att vi är så otroligt dåliga på att ge varandra komplimanger.. och det är ju bara så himla sant!!  Jag menar hur svårt är det egentligen?? det måste ju faktsitk till och med vara det allra lättaste sättet att göra någon glad på. Det kostar... typ ett par ord!! 
Jag vet av erfarenhet (altså jag säger detta även till mig själv!) att tycker man att någon är snygg/har snygga kläder osv... (och då syftar jag kanske framförallt på tjejer till tjejer) så ställer man sig ofta och glor istället.. kanske till och med blänger lite smått (säkert omedveten många gånger men ändå..) avundsjuka.... ? eh ja?
Men varför ? egentligen? du gör ju knappast dig själv en tjänst... du blir varken gladare eller mer mer nöjd med tillvaron..
Jag har tänkt på det här flera gånger innan.. och försöker ge folk komplimanger.. även om det bara är smågrejer.. men nu ska jag fan bli ännu bättre på det! Man tänker så mkt, men säger så lite!!
Är det bara vi svenskar som är så missunnsamma och avundsjuka?
När jag bodde i USA sa folk precis vad dom tänkte och tyckte till en..
Tyckte nån tjej inne i klädbutiken att jag hade fina kläder eller var fin i håret så sa hon det! rakt ut!
Och man blir ju inte ledsen precis.. tvärtom!! möjligen förvånad!
Kommer ihåg en söt liten tant som kom fram till mig på stan en gång.. hon sa "om my god I love you eyes".. "you´re så beautiful" och efter det så vet jag att jag tänkte.. aa men jag har nog rätt fina ögon faktistk... självförtroende växte nog en gnutta.. iaf just då!

Ne svenska folket... skärpning! unna varandra lite komplimanger!



bild från i somras!
(och missförstå mig inte.. nu menar jag inte att alla ska skriva åå va söt du är bla bla... okaaaaaaj :D)

kramis!


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är så rätt så rätt! :)

2010-03-30 @ 13:01:54
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Sofie

So true , so true <3<3

2010-03-30 @ 13:58:46
URL: http://justthewayyouare.blogg.se/
Postat av: harry barry

MEN DU ÆR SØØØØT! :)

2010-03-30 @ 15:34:12
URL: http://entvaafortre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0