En tanke till Haiti..

Satt och funderade lite över det här som har hänt i Haiti, så hemskt!
Över 100 000 dödsoffer, det är ju nästan oförståligt många människor..
Min mamma tog med mig och min syster dit, tror det var vintern 2003, och därför känns det lite extra hemskt.
Vi såg vilka hemska levnadsförhållanden dessa stackars människor har. Jag säger bara, oförklarligt!
Inga hus, inga bilar, inga lampor, inga vägar, och vart man än gick låg det sopor, och hemlösa, barn som vuxna.
Dom magra barnen sprang omkring alldeles nakna, med stora parasitmagar. 
Min syster blev erbjuden ett litet spädbarn i utbyte mot 50 kr. 50 kr!!! Är det vad ett barn är värt?
Poliser slog hejdlöst med järnpåkar på människor som försökte ta sig över gränsen från Haiti till Dominikanska republiken när grindarna öppnades och vår buss rullade in i landet.
Det är många minnen därifrån som aldrig kommer försvinna.
Men det är tur att omvärlden faktistk bryr sig, och hjälper till.
Blev positivt överaskad över att Sverige är det land som skänk 3e mest pengar i världen.
Hela 126 miljoner kr! Själv bidrog jag med 50 av dessa! Inte mkt, men bättre än inget och vad är det man brukar säga, många bäckar små!

Dagens låt.





Kommentarer
Postat av: nicole

Men ush. Jag som har fått för mig att det är ett vackert ställe?



Ah äntligen ska vi åka! Vi åker om en vecka och kommer hem den 9 februari. Så vi missar precis varandra haha. Syynd. Hade varit galet kul att träffas upp och ta en drink på stranden. ÅH! haha. Kraam

2010-01-18 @ 14:18:45
URL: http://nicoleyounan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tror hon menar Thahiti ; P Det är däremot ruggigt vackert : D

2010-01-18 @ 15:17:22
URL: http://justthewayyouare.blogg.se/
Postat av: :)

Kääära nån , 50 av 126 miljoner?

Jösses vilka likvida medel damen sitter på.

2010-01-18 @ 15:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0