gomorrrron

Idag är jag hemma från jobbet.. känner att jag verkligen verkligen vill bli av med den här förkylningen nu.. längtar efter att börja träna!! 2 hela veckor har det gått!
hur mår ni idag??
Glömde ju uppdatera om mitt lilla mästervärk i köket igår... pajen var verkligen helt fabolous! fick till och med högsta betyg av gubben! (och då är han ingen grönsaksfantast!) de ni!

Här kommer receptet!

Pestopaj med bakade grönsaker:
1 sats pajdeg:

3 dl vetemjöl

125 gram smör (man kan säkert ta mindre om man vill göra den nyttigare!)

2 msk vatten

Knåda och tryck ut i en form! (ca 24 cm i diameter..) Nagga med gaffel och låt stå i kylen ca 20 min..
 
Fyllning:
2 paprikor (en gul och en röd)
2 rödlökar (eftersom jag nu inte äter lök så tog jag istället en aubergine, det funkade jättebra!)
1 squash
1 msk olivolja
1 tsk salt
3 ägg
2 dl mjölk
1 dl pesto (helst hemmagjord men sån på burk går också bra!)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 250 grader, Kärna ur och skär paprikorna i stora bitar.
Skär squashen i skivor och aubergine/löken i bitar. Lägg på plåt och ringla över olja och salt.
Låt stå i mitten av ugnen ca 15-20 min.
Vipsa ihop ägg, mjölk och pesto. Sänk ugnen till 200 grader och förgrädda pajformen i 10 min.
Lägg sen i grönsakerna och äggsmeten och grädda i ca 30-40 min.

(eftersom jag mer eller mindre är ostoman så la jag på bitar av mozzarellaost de sista 10 minuterna!) det var supergott!

Servera med en bit marinerad kött alt kycklingfilé, och en kall sås! (behöver ni tips så kan jag världens enklaste och godaste)

Enda nackdelen med den här pajen var att den tog ganska lång tid att göra.. men mkt sköter sig självt så är man bara hemma så funkar det ju!  

Good luck! :D




 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Looooking Yummmie sis : D Det får du bjuda på nån dag : ) <3

2010-04-12 @ 21:59:15
URL: http://justthewayyouare.blogg.se/
Postat av: Nathalie.

Miss yooou ju! Nu får d bli frisk! :) Det kostar 399:- i månaden fanns ju lite olika att välja på men det tog jag, ett årskort så ingår ju relax och allt- lyx :) Pusskram

2010-04-13 @ 07:57:08
URL: http://hakunamatata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0